میشلن برنده جایزه AutomotiveINNOVATIONS 2023




میشلن برنده جایزه AutomotiveINNOVATIONS 2023

لاستیک میشلن حاوی 45 درصد مواد پایدار، جایزه AutomotiveINNOVATIONS در سه رده شانسی، بدنه و بیرونی (لاستیک، سپر، درها، چراغ ها) دریافت کرد. این جایزه توسط PricewaterhouseCoopers (PwC) و مرکز مدیریت خودرو (CAM) اهدا شد. این مراکز بیش از یک دهه است که با انجام مطالعات و آزمایشات با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان لاستیک، درحال کشف و شناسایی نوآوری های مهمی در صنعت خودرو می باشند.

برای این مناسبت، هیئت داوران از چهره های مطرح صنعت تایر، دنیای علم و مشاوره و همچنین رسانه های تخصصی در حوزه خودرو و تایر، تشکیل شده بود.

استراتژی استفاده از مواد پایدار میشلن از نظر استانداردهای بالا، ابعاد مشارکت و رویکرد جامع در طول چرخه طول عمر محصول، این لاستیک را منحصر به فرد کرده است.

تعریف مواد پایدار

تا به امروز تعریف واحدی برای توصیف مواد پایدار تایر وجود نداشته است. این ناتوانی در تعریف، در فرآیندهای مختلفی که در صنعت تایر اجرا می شود، اختلال ایجاد میکند. توضیح میشلن از مواد پایدار، ترکیباتی هستند که در طول عمر انسان بازیافت و تجدید می شوند. به همین دلیل پژوهشگران برای توافق صنعت لاستیک سازی برای یک تعریف مشترک پافشاری می کند.

مواد پایداری که در تمام محصولات دیده می شود.

میشلن قصد دارد که از مواد پایدار در تمام محصولات خود استفاده کند. پیاده سازی این عمل مستلزم یک تحول عمیق در روش ها، ابزار ها و فرآیند های صنعتی میشلن می باشد یا به عبارتی نیازمند ایجاد بخش هایی با ارزش های جدید است. این عمل، تمایل گروه را برای بازنگری اساسی در طراحی و ساخت محصولات خود برای کمک به حفاظت از سیاره زمین نشان می دهد.

مشارکتی بی سابقه برای تسریع در تحقیق و نوآوری

با توجه به اینکه نوآوری در زمینه مواد پایدار نیاز به مهارت های جدید دارد، میشلن برنامه ای از مشارکت های هدفمند را آغاز کرده است و به آن اجازه می دهد در زمینه‌های تبدیل و بازیافت، توسعه فناوری را افزایش دهد. میشلن با شرکای اروپایی خود و با حمایت اتحادیه اروپا لاستیک های فرسوده را به مواد خام بسیار باکیفیت تبدیل می کند تا دوباره بتوان از آن در لاستیک های جدید استفاده کرد.

یک رویکرد جامع که تمام طول چرخه طول عمر محصول را در بر می گیرد.

به منظور در نظر گرفتن تمام پارامترها و اثرات زیست محیطی تایرها، میشلن یک رویکرد 360 درجه ای را بر اساس تجزیه و تحلیل چرخه طول عمر لاستیک ها اجرا کرده است. این رویکرد از انتخاب مواد خام تا راه حل های بازیافتی که در چارچوب طراحی زیست محیطی است، تشکیل می شود. علاوه بر توانایی تولید و ترکیب مواد پایدار ، میشلن می خواهد در هر مرحله از چرخه تولید لاستیک (طراحی، تولید، استفاده در حمل و نقل و پایان عمر) بر روی تمام زاویه ها اثر بگذارد.

جایزه ای که تعهد میشلن را به تولید لاستیک های حاوی 100٪ مواد پایدار تا سال 2050 و با هدف موقت 40٪ تا سال 2030 تحسین می کند.

فناوری های موجود در لاستیک 45 درصدی از مواد پایدار که در سال 2022 از آن رونمایی شد، در سال 2025 نیز در تمامی لاستیک های استاندارد میشلن استفاده می شود. این تایر 45 درصدی میشلن را قادر می سازد گامی بیشتر به سمت توسعه گسترده مواد پایدار جدید بردارد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0